Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



onsdag den 15. februar 2012

Norske vanter



Posted by Picasa
I jagten på den perfekte tommelfinger (til vanter, altså) strikkede jeg disse vanter efter en strikkebog med norske mönstre. Jeg blev ikke tilfreds, for tommelfingre sidder altså ikke inde i håndfladen, men på siden af hånden. Konklusion: strik tommelfingerkile på siden af vanten, lad nästen alle masker komme fra kilen (f.eks. 15 masker fra kilen og 3 masker fra opslag).
Garn fra lageret: det sennepsfarvede er täppegarn, 2-tr. uld fra Röde Kors' genbrug, det limegrönne er köbt på Syfestivalen feb. 2011, og banderolen er borte. Men det er 2 tr. uld, så meget ved jeg. 


1 kommentar:

Samtal från min trädgård sagde ...

Sikke mange ting du har fået med, skal blive spändende at fölge.