Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 12. maj 2013

Kjoleparade - og en enkelt hue.


Nu er alle broderier på den gamle hørdug (sv = linneduk) brugt op. Ialt var der 11 broderier. Det blev til:


tre kjoler størrelse cl 86 , 3 år


tre kjoler størrelse cl 98, 4 år


tre kjoler størrelse cl 104, 5år


 - og så en enkelt hue størrelse 3 - 6 mdr


Efter nøje studier i florabogen er jeg kommet frem til, at blomsten er strand-fladbælg (sv = strand-vial). Huen har jeg givet til Pers yngste barnebarn Lill-Kerstin, lige nu 1½ måned gammel.

Alt ialt et ikke så ringe udbytte af en gammel dug. 

Ingen kommentarer: