Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 23. marts 2014

En kædereaktion.

Her er mine halvvanter, strikket efter Stickas opskrift.


Da Osvald så mine halvvanter sagde han, at sådan nogen ville han også gerne have, bare uden damet pynt. Så strikkede jeg et par prosaiske mellemgrå uden dikkedarer.


Men man kan jo ikke strikke til den ene uden at strikke til den anden. I resteposen fandt jeg et superblødt alpakka-garn, og noget "strit-garn" af ukendt oprindelse, det blev til en halskrave til Hilde.


Da Hilde så Osvalds halv-vanter sagde hun, at sådan nogen ville hun også gerne have, bare med pynt.
Så det ønske måtte jeg jo efterkomme.


Gad vide, hvad det ender med ? 

2 kommentarer:

Bundingen sagde ...

Det var mange ønsker på en gang, men det løste du elegant. Det er viktig at alle får det de ønsker seg.

God søndagskveld!

Metamorph sagde ...

Ja, det stopper aldrig med de søskende ;) Men det er da godt, at de forstår at værdsætte godt håndværk. De er vilde med tingene og bruger dem rigtig meget. Tak!