Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



søndag den 2. marts 2014

Varmt til et par små fødder og en voksen hals.

Lille Carl fyldte to år. Jeg ved ikke præcis hvor store fødder han har, så jeg strikkede et par varme sokker i spiralmønster. Så passer de alle børnefødder, og de slides jævnt rundt om, da de ikke har nogen hæl. Meget praktisk på alle måder.


 Garnet er Fabel fra Garnstudio, strømpepinde nr 2½

Den fine gamle lodenfrakke, som har været Pers fars, skulle ikke bare have en hue (se her), der måtte også et halstørklæde til. 


Mønstret er en slags vandret ribstrik, som går over tre pinde: ret-vrang-ret. Garnet er Alpakka strømpegarn fra Sandnes Garn, pinde nr 4½. 


Pæn mand i pænt tøj!

Ingen kommentarer: