Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 4. april 2014

Fint tøj til fødselsdagen.

Min mor fyldte 90 år for nylig. Den nærmeste familie var med til at fejre hende. Og når oldebørnene skal til fest skal de have fint tøj.

Hildes kjole var en rigtig romantisk sag, med lange vide ærmer og bindebånd på ryggen. En løs krave af kniplinger (læs mere om dette her) fuldendte det lidt gammeldags look.




Stoffet er købt i en rigtig butik minsandten, dog i rodekassen hos Ohlsons tyger, hvor man betaler efter vægt. Det er et meget smalsporet jernbanefløjl (sv: manchester) med stretch. Tungt og mørkt med store blomster på, så jeg tror at kjolen skal gemmes til næste vinter. Den er syet stor, så den kan passe Hilde længe. Mønstret er er Simplicity-mønster.

Osvald skulle have fine bukser. Mørkebrunt jernbanefløjl i samme kvalitet som kjolen. Masser af maskuline detaljer: forlommer. baglommer, en lår-lomme, og så en rigtig gylp med lynlås. Mønster fra Burda.



Der blev også indkøbt en rigtig livrem i rigtigt læder. Man er vel et RIGTIGT mandfolk!

3 kommentarer:

Bundingen sagde ...

Så fine antrekk du har sydd! Jeg er imponert! Vi skal feire svigermors 90-årsdag i påska, men tror ikke noen kommer i hjemmesydd antrekk.
Godt jobba!

Ha en god lørdagskveld!

Klem fra Ingunn

Barwitzki sagde ...

Fantastiske syarbeider. Veldig veldig fint. Hilsen hjertelig sender deg Viola.
Ha en fin uke... med solskinn.

Samtal från min trädgård sagde ...

Det ser sandelig flot ud!