Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 31. december 2015

Ikke flere vabler.

Jeg har købt nye vinterstøvler. De er med højt skaft, er fodformede, har et tykt varmt foer, er rigtig pæne oven i købet. Der er kort sagt ikke noget i vejen med dem - bortset fra at kanten optil er så hård, at den gnaver. Efter første gåtur i støvlerne kom jeg hjem med en gigantisk vabel på hver hæl. Noget måtte gøres.


Det blev til et par tykke sokker med ekstra tyk og lang ribkant,


 - så lang, at den kan foldes dobbelt indad.


Det fungerer, ikke flere vabler. 
Det var dejligt, at der ikke skulle mere til for at gøre at par lækre støvler anvendelige. 

Strikkefakta: ukendt garn fra lageret, strømpepinde nr 4½

3 kommentarer:

Barwitzki sagde ...

Det var en super ide... og sokker passer perfekt til støvler.
Ha gode turer med den.
Stor Nyttårsklem fra Viola.

Juliusdotter sagde ...

Fina sockor, men grymt fina kängor. Vad är det för märke?

Astrid sagde ...

Lite reklam: Dom heter New Feet, danskt märke, köpt i butiken Kolpa, i Spånga. Finns också i flera nätbutiker. Kan rekommenderas, dock enbart med sockor!