Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 18. december 2015

Pulsen stiger!

At strikke pulsvarmere er et dejligt "mellemarbejde" - kræver ikke meget garn, bliver hurtigt færdigt. En udmærket måde at blive af med garn, som ikke rækker til så meget andet.

Vævestrik, at strikke med løftede masker, er stadig sjovt. Jeg havde noget meget lækkert alpakkagarn på lageret, så jeg gik i gang med at kombinere forskellige mønstre fra bogen om vævestrik, læs mere her.





Hvis jeg havde troet, at disse pulsvarmere skulle blive hurtigt færdige, så kunne jeg godt tro om igen. Vævestrik går ikke hurtigt. I og med at man løfter masker, som strikkes senere, kan det blive sådan, at man på to omgange bare har strikket maskerne én gang. Men flot bliver det jo, så det er umagen værd, synes jeg.

Strikkefakta
Garn: 100% Alpaga Des Andes fra franske Plassard - dyrt, men dejligt, superblødt
Strømpepinde nr 2½

Mellemtingen mellem en pulsvarmer og en vante er vel en halv-vante. Garnet som blev til overs efter disse her vanter rakte til et par halve. Så fik jeg også øvet mig i at strikke den omtalte tommelfinger en gang til. Det tyder på, at det bliver en fremtids-favorit. Jeg har ikke genbrugt fletmønstret fra den forrige vante, for det ville være at kopiere for meget. Jeg vil jo prøve at sælge halv-vanten.



Alt er nu afleveret til Maries julebutik.

1 kommentar:

Bundingen sagde ...

Fine og originale!
Vevstrikk har jeg aldri prøvd, men det er veldig fint!
Lykke til med salget!

Fortsatt fin førjulstid!

Klem