Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 23. juni 2016

Hvor længe varer en evighed?

Jeg er gået i gang med et evighedsprojekt. Jeg havde brug for noget nemt at strikke i bussen, toget, bilen og andre "transportstrækninger" her i sommertider.

Som jeg før har skrevet om -her - har jeg fået en masse vævegarn af min datters svigermor. Det er tyndt entrådet i mange dejlige farver.


Jeg har valgt 6 farver i skalen fra lys gul til teglstensfarvet.


Jeg strikker firkanter. Slår 3 masker op, tager 1 maske ud på starten af hver pind til der er 40 masker, derefter tager jeg ind i samme takt til der ikke er flere masker. Jeg hækler en kant udenom med et mellemgrønt garn.


Jeg har allerede fået en pæn stak firkanter.



 Hvor mange jeg skal bruge? Det aner jeg ikke. Jeg tror det bliver til et tæppe, og et tæppe kan jo have mange størrelser. Vi får se, hvad der slipper op først - garnet eller tålmodigheden?

2 kommentarer:

Barwitzki sagde ...

En fin evighet prosjekt kjære Astrid. Deilige farger.
Det blir en fantastisk teppe :-))) Og du har masse glede en gang med den.
Jeg hadde masse å gjor med mamma min. Og nå er alt i orden. Selv om
mamma er 94 år. Og det er ikke lett å være gammel/alt. Men vi hadde sist
onsdag så deilig sammen, hyggelig været og vi tok kaffe og kake i slotthagen i nærheten. Jeg tenker jeg har mer tid nå... med bloggen.
Og selvfølgelig med tur i naturen. Ha riktig god sommer.
Hilsen og klem fra Viola

Bundingen sagde ...

Lekre farger på teppet ditt! Om det tar litt tid, så er du en lapp nærmere målet for hver en du strikker. Du kan ta en pause hvis du blir lei, vet du. Ser for meg et stort teppe i de nydelige fargene. Lykke til!

God helg fra Ingunn