Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



mandag den 12. december 2016

En win-win situation.

- det er en floskel, som jeg meget nødig bruger, men lige her passer den faktisk udmærket.

Vi besøgte faster S for nylig. Hun havde et stort stykke stof liggende i skabet. Hun havde fået det på sin arbejdsplads for mange år siden, og det lå bare og fyldte op. Stoffet var kraftigt, 140 cm bredt, ca. 4 meter langt og meget stormønstret. Det måtte jeg gerne få. Det ville jeg gerne, men jeg syntes, at Faster S også skulle have noget ud af det.

Så jeg tog mål af hendes spisebord og syede en dug.


Derefter syede jeg to indkøbsposer. En stilfuld med sort foer -


- og en med stribet, i to knaldrøde nuanser. Begge foerstoffer er taget fra lageret.  


Så nu får faster S en dug og to poser - så hun vinder.

Jeg får resten af stofstykket, ca to meter, og et svind i stoflageret, som er hårdt tiltrængt
 - så jeg vinder også.



Ingen kommentarer: